Iemand een idee welke plant dit is?

Gevonden bij de afvalcontainer, staat op hydrocultuur. Bladeren zijn peervorming. Hoogte ongeveer 2 meter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Het beste antwoord

Het is een Ficus Lyrata (latijns).of vioolbladplant maar je kan ook zeggen tabaksplant.

Vioolbladplant (Ficus lyrata), ook bekend als tabaksplant is een ficussoort, die voorkomt in het westen van Afrika, van Kameroen tot aan Sierra Leone. Hij groeit in het lager gelegen regenwoud.

De vioolbladplant, zo genoemd vanwege zijn vioolvormige bladeren is een voorbeeld van een wurgvijg, planten die vaak hoog in de kroon als epifyten hun leven beginnen, daarna luchtwortels naar beneden laten groeien die uiteindelijk de boom waarop de plant groeit verstikken.

kijk maar op deze link
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ficus_lyrata
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien een soort vicus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de bladeren te zien lijkt het mij een tabaksplant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ficus lyrata. Kun je de top van stekken, dan wordt ie weer mooi vol van onder.